RoCk3-rock@metal Egy oldal, ami NEKED waló !!!!!!!!!!
RoCk3-rock@metal Egy oldal, ami NEKED waló !!!!!!!!!!
ROCK3 G-PORTÁL
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Bölcsesség
 
ROCK4EVER
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
MP3 kereső
MP3 Kereső
 
sc
 
mennyi??? :D
Még év, hónap, és nap van hátra nyáriszünetig
 
A hardcore stílusirányzatai

A Hardcore stílusirányzat
A kemény mag


A hardcore kétségtelenül a punkmozgalomból nőtt ki, bár hamar kivált belőle, és szembe is fordult vele. Ahogy a világ durvult, úgy durvult a zene is, a tempó fölpörgött, a hangzás olyan brutális lett, hogy ahhoz képest a "klasszikus punk" csak könnyed rocky.



A lényeg persze nem a zenében, hanem a szövegekben és a magatartásban van: a punk nihilista, cinikus hozzáállásától eltérően a hardcore-hősök nagyon is határozott elképzeléseket fogalmaznak meg a jövőt illetően; a hardcore-mozgalomhoz hozzátartozik a politikai tevékenység: a színtéren előfordulnak újbalos, krisnás, sátánista, szélsőséges természetvédő csoportosulások csakúgy, mint jobbos, nemzeti HC-csapatok. A lényeg, hogy a hardcore mindig és minden körülmények között szemben áll a szerinte pusztulás felé tartó fogyasztói társadalommal. Nem csak a zeneiparral, hanem az egész rendszerrel. Szemben áll a rock and rollal is. Az amerikai hardcore-fanzine-ekben élénk disputa folyik a fegyverkezésről, a multinacionális vállalatok elleni direkt akciókról, az állati jogokról, az erdők pusztulásáról, a lemezeken kirohanásokat intéznek az USA és az Európai Unió ellen, Fenyvesi "Koko" Ottó találó kifejezésével élve: "a hardcore a világ alternatív mozgalmainak rock and roll frakciója". Legfontosabb ideológiája, a Straight Edge (SxE), amely a r&r szentháromság, a sex & drugs & rock and roll totális tagadása. A hardcore vállalja, hogy szélsőséges és erőszakos. Pozitív erőszak. Lényege a cselekvés, a változtatás szándéka. …s itt van a perpetuum mobile elásva, ez a hardcore-t mozgató tragikus feszültség: az elkeseredett változtatni akarás, amely igazából abból a felismerésből fakad, hogy semmi sem változik. A HC olyan problémákat vesz a nyakába, amelyek megoldására semmi esélye. Elszegényedés, társadalmi igazságtalanságok, bunözés, elidegenedés, a természet pusztulása.

A HC cselekvési kényszerben van. Csöndben semmit sem lehet elérni, mondja, de erőszakot leginkább önmagával szemben alkalmaz: a koncerteken robban ki az energia; a HC-fejek legalábbis akkor boldogok, ha véresre aprítják egymást a fékevesztett táncban. Az ő droguk a mozgás, az adrenalin, hajtóanyaguk a zene.



Az első hardcore-punkzenekarok

1981 körül, teljesen egyidőben jelentek meg az óceán mindkét partján, Britanniában és Amerikában. A brit mozgalom olyan bandáktól indult, mint az Exploited (Kilbride, Skócia), a GBH (Birmingham), a Discharge (Stoke-On-Trent, Shakespeare szülőhelye!) vagy a Rudimentary Peni (Brighton), hogy csak a négy legfontosabbat említsük. Az Exploited és a GBH a sajátos, csak a szigetországra jellemző, úgynevezett lumpenpunk vonulatot képviseli. Az egykori kiképző őrmester, Wattie Buchan által vezetett Kizsákmányoltak már első stúdiólemezük címével lefektették a programot: Punk's Not Dead! A karcos, ám kissé igénytelen megszólalású albumot a kiváló Troops of Tomorrow követte, a minőségi különbség elsősorban Big John gitárosnak köszönhető, aki pár évvel később megbecsült sessionzenésszé avanzsált (a Nirvánával is játszott). Az Exploited problémamegoldó képessége erősen közelített a nullához: "A politikusok hazudnak, a zsaruk korrupt gecik: üss, mielőtt téged ütnek le" – nagyjából ennyi.


The Exploited


Az 1980-ban alapított GBH nevének jelentése könnyu testi sértés, ennél fogva vaslogikájú olvasóink már bizonyára kikövetkeztették, hogy zenéjük is parányit keményebb a Neotonnál. Venomba oltott Ramones-barát Motörhead-elállatiasodás. Nem szeretik a feministákat és a holland punkokat, viszont szívesen énekelnek patkányokról, beteg fiúkról (innen nyerte a Trainspotting egyik szereplője a nevét) és általában a söpredékről. Csúcslemezük az enyhén metálos beütésu, ám baromi erős daloktól hemzsegő első album, a City Baby Attacked By Rats, amelyből közel egymilliót adtak el. A Discharge (Kisülés) együttes a hardcore-punk irányzaton belül új almufajt teremtett eszelős lemezeivel. Már korai kislemezeik is a punk-thrash jegyében fogantak, de a csúcspontra 1982-es Hear Nothing, See Nothing, Say Nothing címu LP-jükkel érkeztek el. A harcosan háborúellenes album számai között egy képzeletbeli atomtámadás sebesültjei nyöszörögnek, a fantasztikusan hangszerelt album olyan apokaliptikus hangulatot áraszt, hogy ahhoz képest egy éjféli túra a temető hantjai között könnyed sétagalopp.

A halál a Rudimentary Peni lemezein is nagy hangsúllyal szerepel, s a Rudi tudott talán a legkevésbé közhelyszeróen szólni a témáról. Énekes-gitárosa, Nick Blinko grafikusként is jeleskedett: a R. Peni lemezborítói azonnal felismerhetők Blinko bizarr, beteges humorú, igen egyéni rajzairól, amelyek valóságos pókhálóként szövik be az alaplemez, az 1982-es Death Church LP tasakját. Blinko éneke velejéig jellemző a hardcore-ra: kétségbeesett, dühös és kitartóan utálkozó.



Amerika

Miközben az Egyesült Királyságban a hatóságok eltórték a hardcore jelenlétét, Amerikában veszélyesebbnek tekintették a terrorizmusnál, és a szó legszorosabb értelmében minden eszközzel igyekeztek meggátolni a mozgalom elterjedését. Kevés sikerrel. Az amerikai hardcore a rocktörténelem egyik legszervezettebb, legnagyobb hatású mozgalma volt. Glenn Branca, a New York-i no wave-korszak sokat látott legendás gitárbóvésze így nyilatkozott 1991-ben a Forced Exposure magazinnak: "...A hardcore-mozgalom sokkal nagyobb jelentőségu volt a hatvanas évek hippilázadásánál. Ha '69-ben bementem egy lemezboltba, akkor a vevők hiánya miatt ásítozó eladó körülbelül kilenc jó pszichedelikus rocklemezt tudott elém tenni, a hardcore csúcspontján havonta 150 lemez jelent meg és a lemezboltokban csak úgy nyüzsögtek a kölykök."

A mozgalom pár év leforgása alatt kialakította totális alternatív zenei hálózatát független kiadókkal, terjesztőkkel, rádióállomásokkal és koncertszervezőkkel: tökéletesen kikapcsolva a hivatalos fórumokat és cégeket. A szervezésben jelentős szerepet játszottak a punkbirodalom éber palotaőrei, a fanzine-ek. Mindkét országos terjesztésu, nagy példányszámú (20000) amerikai fanzine Kaliforniában muködött, és muködik ma is. A nemzetközi kitekintésekre is vállalkozó San Franciscó-i Maximumrocknroll saját rádióállomással is rendelkezik, a Los Angeles-i FlipSide elsősorban a helyi, dél-kaliforniai porondra összpontosít.

A mozgalom a különböző pacifista és más polgárjogi szervezetekkel összefogva számos politikai akciót bonyolított le, így például a Rock Against Reagan demonstrációsorozatot.


A Rock Against Regan demonstrációsorozat egy plakátja


Persze van, akinek ez sem volt elég: a vancouveri (Kanada) Subhumans hardcore-csapat (volt egy angol Subhumans is) két tagját öt évre sittre vágták, mert több ízben megpróbáltak felrobbantani egy környezetszennyezéséről híres helyi gyárat és több pornográf lapokat terjesztő boltot. A megmaradt tagok egy része a szintén kanadai D.O.A . nevu bandában folytatta, ahol továbbra is behízelgő modorban közeledtek a hatalomhoz: Rich Bitch (Gazdag szuka) címu számukat az akkori kanadai miniszterelnök feleségének, Margaret Trudeau-nak ajánlották sok szeretettel. A D.O.A. legjobb pillanatait Bloodied, But Unbowed, azaz Megfogyva bár, de törve nem címu albumuk tartalmazza.

Nem sokban maradt el tőlük kihívó magatartásban a Texasból Kaliforniába költözött MDC. "Nem szólítjuk föl az embereket a zsaruk lelövésére, de nem is tiltjuk meg nekik!" – fogalmazták meg programjukat. Az MDC első lemeze, az 1982-es Millions of Dead Cops, Thom Wilson, a Dead Kennedys producerének égisze alatt készült, és a fentebb említett romantikus hangulatban fogant. Valami furcsa oknál fogva Texas, a legkonzervatívabb amerikai állam, Jockey, a Kennedy-gyilkosság, a coltok hazája valósággal ontotta a kitunő HC-csoportokat. Az MDC mellett innen indult a megindítóan bluesos suhanású Dicks, a punkot a funkkal bravúrosan vegyítő Big Boys, a lendületes protest-hardcore-ban utazó Really Red, a leírhatatlanul komplex, elvetemülten ficánkolós Butthole Surfers, vagy a közelmúltban nálunk is koncertezett D.R.I. A Dirty Rotten Imbeciles tagjai nem annyira a hardcore-ra jellemző humoros csínytevéseikkel tuntek ki, hanem ultragyors technikájukkal. A zenekar nevét viselő, pacifista ideológiával átitatott első nagylemezük huszonkét egyperces dalt tartalmaz, a mufaj klasszikusának számít. Később elmentek szopni a metál színtérre, Crossover címu lemezük óta csak a perverzek indulnak be rájuk.

Az amerikai hardcore egyik fontos akciózó központjának számított a Youth Brigade formáció köré tömörülő, Nevadából Kaliforniába települt Better Youth Organization, (BYO) volt, amely Godzilla néven koncertklubot is fenntartott, és nevéhez híven egy jobb, tisztább ifjúság megteremtéséért küzdött. A BYO lemezkiadóként a mai napig is létezik, ennél a kiadónál készítette legjobb lemezeit a kanadai SNFU és a 7 Seconds.

Los Angeles vezető hardcore-bandájának a Henry Rollins vezette Black Flag számított. Pedig igazából csak a Black Flag első albuma, a mérföldkövet jelentő 1981-es Damagedre jellemzőek a hardcore-stílusjegyek.

Későbbi lemezeik inkább afféle bluesos dünnyögésu, korai Black Sabbath-ot idéző méregerős rockalbumok, amelyeket ural Greg Ginn érzékeny, lenyugözően eredeti gitárjátéka. A Black Flag nem is annyira lemezeinek stílusa, inkább a koncertjeire jellemző hallatlan erőszak és a folyamatos rendőrségi zaklatás miatt várt hírhedtté és a hardcore szinonimájává, legalábbis a kaliforniai, majd később az országos sajtóban.

Az USA legegészségesebb punkszíntere a washingtoni volt. A fővárosi porond egy olyan közösség köré szerveződött, melyben a kollektív akarat teljességgel önkéntességi alapon kristályosodott ki. Ezért volt rendkívül színes a zenei paletta, mivel az úgymond "központi" figurák nem sóvárogtak ara, hogy az igazság egyedüli letéteményeseiként sütkérezzenek a fényben és mindenki számára kötelező érvénnyel meghatározzák, mi a hardcore szellemiség lényege. Olyan fontos zenekarok kerültek a pályára itt, mint a GI, a Scream, az S.O.A., a Minor Threat vagy a Bad Brains. Ian MacKaye, a Minor Threat vezetője és Henry Rollins útjára indította a mérhetetlenül nagy hatású Straight Edge mozgalmat, amelynek tagjai nem isznak, nem dohányoznak, nem drogoznak, nem nőznek. A Minor Threat első két kislemeze, illetve az Out Of Step nagylemez a mufaj legjelentősebb muvei közé tartozik.


Minor Threat


Persze, a kortársakhoz hasonlóan, a Minor Threat is élőben sütött igazán: a hardcore-koncertek radikális újításnak számító, nélkülözhetetlen stíluseleme, hogy a féktelen szabadság jegyében teljesen megszüntették a távolságot a közönség és zenekar között: a színpadot elárasztják a tömegbe fejest ugró arcok, az énekes pedig többet énekel a hallgatóság soraiban, mint zenésztársai körében. Nehéz olyan Minor Threat-fényképre lelni, amelyen Iant a színpadon látnánk.

A Bad Brains tagjai kitunő néger muzsikusok, akik korábban dzsesszt játszottak, ám a Sex Pistols-lemez megismerése után stílust váltottak. Mivel nem tudtak megfeledkezni másik bálványukról, Bob Marley-ról, a világon elsőként megpróbálták társítani a reggae-t illetve a tempósabb, feszesebb jamaikai tánczenét, a skát a hácével. A zenekar nevét viselő 1982-es bemutatkozó albumuk sokak szerint minden idők legjobb hardcore-punklemeze. Alapos lelki felkészültség szükséges ahhoz, hogy ezt a lemezt meghallgassuk, mert már az első taktus úgy hat, akár egy 9/8-tempójú hurrikán. 1988-ban egy kis ideig a Faith No More-os Chuck Moseley helyettesítette az eredeti énekes HR-t. Koncertjeik ma is élményszámba mennek. A kilencvenes években Madonna lemezcégéhez, a Maverick-hez szerződtek, de az itt megjelent lemezeik feledhetők.

A féktelenségükről híres, szélvészgyors washingtoni bandák olyan nagy hatással voltak az egész amerikai porondra, hogy még az eredetileg kifejezetten dallamos, középtempójú punkot játszó Dead Kennedys is stílust váltott: In God We Trust, Inc. Címó EP-jük már e bódulatban született.

A New York-i hardcore-színtér külön színfoltja az amerikai porondnak.

Főleg 1985-'86 után kerültek rá a térképre, elsősorban olyan bandák révén, mint a hazánkban is közkedvelt Agnostic Front, Underdog, Warzone, a magyar származású Koller fivérek vezette Sick Of It All, vagy a Youth Of Today. A New York-i hardcore-zenekarok tagjai között csak elvétve látni tarajosokat, inkább a rövidre nyírt kobak a jellemző. Az időről időre felbukkanó militáns jelző ellen nehéz küzdeni, különösen akor, amikor az egyébként zenei erényekben tobzódó Youth of Today-ről készült koncertvideókon a nagyérdemu láthatja, amint a zenekar tagjai a straight edge ideológiát olyan véresen komolyan veszik, hogy ha meglátják a söröspoharat valakinél, kiverik a kezéből. Ray Cappo énekes, a Youth Of Today feloszlása után kissé megnyugodott: belezuhant a Krisna-verembe, és új bandájával, a módfelett népszeru, parányit popos Shelterrel új irányzatot teremtett, az úgynevezett Krisna-core-t.

A New York-i hardcore-színtér tán legtehetségesebb együttese a John Joseph és Harley Flanagan vezette Cro-Mags volt, amelynek első lemezét, az 1986-os The Age of Quarrelt (A zurzavar kora) szintén a Krisna-elménckedések ihlették. A lemez még ilyen távlatból is igézően hat a hallgatóra: különösen John Joseph vokálja, aki olyan démonikus erővel énekel, mint egy náci páncélosparancsnok, aki kiadja az utolsó parancsot: kitartani a végsőkig!


Cro-Mags


Irány a mainstream

A hardcore-ról írva nem lehet kihagyni két olyan amerikai zenekart, amely sok tekintetben új távlatokat nyitott a műfaj számára. A nyolcvanas évek elejétől létező, Los Angeles-i Suicidal Tendencies először azzal hívta föl magára a figyelmet, hogy a FlipSide 1982-es év végi szavazásán az olvasók a legrosszabb HC-együttes és a legnagyobb seggfej címmel tüntették ki, ám rögvest legendás bemutatkozó albuma után, egy évvel később már az év bandájának választották! A Suicidal Tendencies saját stílust alkotott a HC-n belül. Hipergyors basszusfutamait a funkyból turbózta (Robert Trujillo és Josh Paul valószínuleg a legjobb basszusgitárosok, akik valaha is megfordultak HC-bandában), a gitárban volt funky, ska, thrashmetál és klasszikus punk is; Mike Muir pszichopata énekstílusát, mozgását és öltözködést azóta is metálosok és punkok ezrei másolják. Igazi Suicidal-védjegy a fejkendő, azaz a bandana, a kaliforniai utcai gangek megkülönböztető viselete. Igaz is, nem szabad megfeledkezni a latin vonalról: a Suicidal pályája a Puerto Ricó-iak és spanyol nyelvu indiánok lakta kaliforniai gettó, meszticek, mulattok, midenféle kevert faj. A zenekar tagjai nyíltan vállalták, hogy kötődnek a hírhedt Crips ganghez.

A ST még az MTV-t is meghódította: Institutionalized címu számukhoz készült videoklipjük országosan ismertté tette őket. A Suicidal később elsőszámú célpontja lett a PMRC és egyéb vallási szervezetek támadásainak, egyébként kisebb szünetekkel a mai napig aktív: néhány hete kitunő válogatáslemezt jelentettek meg, amelyen a ST mellett a tagok projektjeinek, rokonzenekaroknak (Infectious Grooves, Cyco Miko stb.) legjobb felvételei hallhatók elképesztő mufajgazdagságban.

A már említett D.R.I. mellett metalistaként közismert társaságokra hatott a HC, sőt magának a metálnak is új löketet adott, nem lehet nem kihallani a thrash titánjaiból a HC-indíttatást. A nyolcvanas évek egyik úttörő crossover zenekarának, az Anthraxnek tagjai (lásd thrash-ben, rap-metálban elnyert kiváló dolgozói minősítésüket), Scott Ian és Charlie Benante játszottak az S.O.D. nevu legenás, szatírikus hangvételu HC-projektben. (A később M. O. D.-vá alakult, majd S. O. D.-vá visszaváltozott banda énekesét, a hangfaltornyokról a közönség fejére ugráló százötven kilós Billy Milanót legutóbb az Agnostic Front koncertjén lehetett látni – ő a NYHC-banda menedzsere.) A Slayer pár éve egy alapvetően punk-HC feldolgozás-albumot jelentett meg, a Metallica koncertjein pedig rendszeresen lenyomott ráadásként egy-egy HC-örökzöldet.

…s természetesen a metál is nagyon nagy hatással van a hardcore-ra. Az utóbb említett két metálbanda volt a legnagyobb befolyással a HC-körökre, de elsősorban a Slayer kultusza nagy, az USA-ban például egyre népszerubb a Slayer-core-nak nevezett irányzat. Sok HC-bandát inkább csak a szövegvilága, életfelfogása, semmit zenéje különbözteti meg a metáltól.

A vegytiszta HC kommerciális sikerét egy New York-i banda, a Biohazard hozta meg.


A Biohazard


Tulajdonképpen máig rejtély, miért ezt a zenekart kapta föl a média, a zeneipar, miért ez tudott sokszázezer lemezt eladni, amikor legalább tucatnyi hasonló hangzású, felkészültségu, legalább akkora energiákat hordozó zenekar volt a színtéren. A Biohazard az etnikai konfliktusokkal terhelt Brooklyn utcai életét énekli meg dalaiban, amelynek sajátos ízt ad a kántáló, raphatásokat mutató előadásmód. Az Urban Discipline címu album Európában is ismertté tette őket, de az igazi befutást a kitónő State of the World Address hozta meg. Ez a lemez a rapes hardcore számára azt jelenti, amit Marvin Gaye What's Going On-ja a soul számára. A Biohazardból pár éve kivált a hangzás kialakításában meghatározó szerepet játszó gitáros, Bobby Hambel. A többiek – némiképp meglepő módon – legutóbbi lemezükön, a Mata Leaón parányit felgyorsultak és visszatértek a hardcore hőskorszakának csatakos hangulatához.

A Biohazarddal a hardcore egy szelete végleg átcsúszott a mainstreambe. Hatása ezerfelé ágazott, megjelent a metálban, a rockban és a rapben egyaránt. A mófajteremtő Judgement Night filmzenelemez rap-rock illetve rap-HC párosításai az MTV-generáció kedvenceivé lettek, olyan zenekarok adták a nyári rockfesztiválok törzscsapatát, mint a már emlegetett Biohazard, a hardcore-rapper Ice T thrash-HC bandája, a Body Count, a HC-től rengeteget tanult brazil metálisten Sepultura, a Rollins Band, a NYHC-vonalhoz igencsak közel álló metalista Pantera.

A teljes hatástérkép fölrajzolhatatlanul bonyolult. Hogy a Rage Against The Machine balos dühöngései, a H-Blockx Viva-konform sör-HC-ja, a Clawfinger szőke durvulásai vagy akár az egész amerikai metálújhullám (Korn, Coal Chamber, Deftones) szaggatottsága a hardcore-ban gyökerezik, azt nehéz lenne tagadni.



…s ma

Az igazi hardcore, az, amelyikből a Biohazard is elindult az ötszáz fős kis klubokban él. Az amerikai színtér elképesztő műfaji változatosságban termeli a HC-zenekarokat.

A NYHC híres oldschool bandái, a nagy öreg Agnostic Front és annak örökségét már családi alapon is tovább vivő Madball mellett olyan kultuszzenekarok tűntek föl, mint az Earth Crisis, amely a new school egyik élcsapata. A zene kicsit lassúbb, bonyolultabb, a szövegek sem annyira direktek, mint az oldschoolosok in your face dumái. A zenekar nevéből nem nehéz kitalálni, hogy lelkes környezetvédőkről van szó. Sőt. Az EC az egyik elsőszámú harcosa az úgynevezett vegan mozgalomnak, amely a Straight Edge mellett illetve ahhoz kapcsolódva a leggyorsabban terjedő új HC-ideológia. Tulajdonképpen szélsőséges állatvédő, vegetáriánus mozgalom ez, amiről így beszélnek az Earth Crisis tagjai a Struggle fanzine-ben:

"Az Earth Crisis egyik legfontosabb célja azon szenvedések bemutatása, amelyeken az állatok keresztülmennek a mészárszékeken, vágóhidakon, laboratóriumokban, kísérleti központokban. A veganizmus nem más, mint a könyörület esszenciája, építőkocka a békés világ megvalósításához. A legtöbb emberbe azt nevelik, hogy az állatok biológiai gépek. Mi fölismertük, hogy ők is érző egyedek, ártatlan élőlények. (…) Mi elhatároljuk magunkkat a halálipartól. Mi tisztességesebbé tesszük a világot."

Ahogy nem minden HC-arc mondja magát Straight Edge-nek, de a többségük nem fogyaszt drogokat és alkoholt, úgy a vegan sem általánosítható az egész mozgalomra, de a vegetarianizmus igen népszerű HC-körökben. …s egyre több zenekar valamint rajongó kerül kapcsolatba radikális természetvédő mozgalmakkal, mint például az Earth First, a Sea Sepperd, a Pacific Wild Life vagy az Animal Defense League.

(Az Earth Crisis egyébként már föllépett itthon, a Riff-Rööff klubban.)

Az új iskolából még rengeteg fontos bandát lehetne sorolni, ott a június 6-án állítólag Magyarországon, a gödöllői Trafóban koncertező Catharsis, aztán a dzsesszes beütésó Vision Of Disorder, az egyre élénkülő New Jersey Hardcore reprezentánsa, a középtempós Fury Of V.

A nyugati parton, Kaliforniában a Victory kiadó körül tömörülnek a legfontosabb bandák. A pozitív gondolkodást és az erőszakellenességet középpontba állító Straight Edge zenekar, a Strife, amely legutóbb a sepulturás Igor Cavalerával dolgozott együtt. A Strife a maga módján szembe helyezkedik sok olyan szélsőséges irányzattal, amely divatos mostanában a keleti parton: az erőszakos, gangesedő Straight Edge vagy a radikálisnál is radikálisabb veganizmus, vagy a mindenféle extrém vallások – elsősorban a Krishna-tudat – terjedése.

Fontos kaliforniai csapat még az Ignite, amelynek frontembere egy magyar származású fiú, Zoli Téglás, aki kitűnően beszéli az anyanyelvét, annak ellenélre, hogy kinn született.

Európában főleg északon erős a mozgalom. A svéd, a belga és a holland a legizmosabb hardcore-szintér. A svédeknél kemény a Straight Edge és a veganizmus is, érdemes említeni a Refused zenekart. A belga-holland színtéren a new school, a Slayer-core uralkodik. Teljesen halottt viszont Anglia. A németek – milyen meglepő – fantáziátlan másolók, kivétel talán a berlini Proof. Izgalmas Franciaország, Portugália és Olaszország is, bár kevés hír jut el onnan. A legjobb európai HC-kiadó a Goodlife, amelynek lemezeit rövidesen Magyarországon is forgalmazzák majd


Forrás: Töky blog-ja

 
Videoklippek
 
Dalszövegek
 
Innen-onnan
 
Bandákról ...
 
Kevesen vagyunk..
Indulás: 2006-04-17
 
Szavazz
Amelyikről keveset tudsz, arra szavazz..
Melyik a kedvenc zenekarod ill. melyik zenekart emeljem ki és írjak több cikket

Tankcsapda
Metallica
Junkies
Nirvana
Korn
Guns 'N' Roses
Hatebree
Slipknot
Kalapács
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Számláló
 
Junkies
 
TILTAKOZOM
 
Havonta kapsz egy infót, mi történt a rock/metal világában..
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?